Chokladbollar á la LCHF



Min kropp trånar inte längre efter socker, den är avgiftad, men min hjärna spelar mig ett spratt. Den vill väldigt gärna ha lördagsgodis.

Jag har nu bakat chokladbollar á la LCHF. Inget att konsumera i överdrift (framför allt pga. chokladen) men lämpligt som lördagsgodis. De blev ganska smarriga!




Chokladbollar á la LCHF:
  • 100 g smör
  • ca. 100 g grovt hackade hasselnötter
  • 150 g kokos + ca. 50 g till garnering
  • 1/2 tsk vaniljpulver (pulver, ej socker!)
  • 50 g kvalitetschoklad med kakaohalt 70%
  • 2 msk vispgrädde
  • 1 msk kallt kaffe
Smält chokladen och blanda den med vispgrädden och kaffet till en jämn smet. Blanda samman alla ingridienserna. Rulla till bollar och rulla bollarna i kokos. Förvara i kyl eller frys.

Inspiration från recept på: lchfrecept.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0