Fläskpannkaka




Min fästman har verkligen längtat efter denna smarriga fläskpannkaka! Den blev så god senast. Vi slog till med den till lunch idag. Den går fint att frysa in, vilket gör den till bra "matlådamat". Är också busenkel att göra!


Är min fästmans tallrik. Jag äter inte lingonsylt...



Fläskpannkaka:

  • 350 g stekfläsk
  • 50 g smör
  • 8 ägg
  • 1 1/2 dl vispgrädde
  • 250 g keso
  • 2 dl riven ost
  • 1/2 tsk salt
  • 1 krm vitpeppar
Sätt ugenn på 250 grader. Skär fläsket i små bitar. Lägg en klick smör i en långpanna med höga kanter. (Välj en mindre form om du vill ha en högre pannkaka.) Sätt in i ugnen tills smöret smälter. Fördela fläskbitarna i långpannan coh stek dem i ugnen i ca. 10 min. Vispa upp ägg i en bunke och tillsätt grädde, keso och riven ost. Blanda ner salt och peppar och hälls meten i långpannan. Grädde pannkakan i ca. 30 min. Servera med en sallad.

Recept från boken: LCHF på mitt sätt av Ulrika Davidsson

Kommentarer
Postat av: Sofia

Tack för senast Linda! Nu är jag och syrran ännu mer peppade på fett! Fett gött ska det vara. Ha en go' semester nu! Kram

2011-06-13 @ 18:51:50
URL: http://letstwist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0