Powerwalk 43 minuter



Nu har jag, mitt vätskebälte och min iPhone varit ute på en rask, skön promenad i solskenet. Drygt 4,5 kilometer blev det idag.



I min iPhone har jag applikationen RunKeeper. Den håller koll på distans, minuter/kilometer, kilometer/timma, förbrända kalorier, karta med mera. Applikationen är dessutom gratis. Man kan ställa in att en kvinnoröst med jämna mellanrum talar om hur man ligger till, vilket roar mig.

När jag är ute och går lyssnar jag alltid på P3 eller har på någon härlig musik via Spotify. Det är ett måste och gör det hela njutningsfullt.

Sedan jag började äta enligt LCHF, vilket var för fyra veckor sedan, har jag upplevt att det är tungt att gå raska promenader. Benen är tunga, jag är seg som kola. Har förstått att det är på detta sätt för vissa, bara att härda ut!


Kommentarer
Postat av: Marie

Roligt att du börjat blogga igen! Ser fram emot många maträtter som jag kan kopiera till min GI-kost :) Är nyfiken på en sak, hur går LCHF och träning ihop när kroppen behöver kolhydrater när man tränar?

Kram!

2011-06-03 @ 19:08:50
Postat av: Linda

:) Kul att du har hittat hit Marre! Jag har läst att man för nybörjare inte rekommenderar högre intensitet på träningen än vad som just promenader har, då kroppen då ännu inte ställt om sig till "fettdrift". Mitt problem, att jag känner mig seg och tung, torde alltså försvinna med tiden. Jag har läst om de som tränar med högre intensitet och fixar det. (Då krävs att man äter ännu mer i mängd.) Har hört om elitidrottare som upplevt ökad uthållighet och prestation!

2011-06-04 @ 13:09:10
URL: http://lchfarfett.se
Postat av: Sofia

Heja Linda! Tänk på Björn Ferry. Han bytte till LCHF-kost och vann OS-guld!

Fin bloggen är. Har inte gjort min, äter fortfarande carbs... :////

2011-06-07 @ 10:46:12
URL: http://letstwist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0