Hämtmat: Lövbiff med persiljesmör




Igår kväll vart det hämtmat. Sådär dagen efter kräftskiva och vid krypa-upp-i-soffan-väder. Vi köper ofta från Benidorm i Skövde, då det är så nära och gött. Igår beställde jag lövbiff med persiljesmör och sallad (istället för pommes!) och lite bearnaisesås bredvid. (Glömde ta kort.) Efter det bryggde vi oss kaffe och till det mumsade jag lite choklad med 90% kakaohalt.



På tal om kräftskivan: Som LCHF:are gick det utmärkt att gå på kräftskiva och bli mätt! Det enda jag inte "kunde" äta var baguetten och vindruvorna till. I övrigt frossade jag i havskräftor, räkor, romsås och olika ostar! En och annan vattenmelonbit slank också ner. Kräftskiva är med andra ord grejer för en LCHF:are!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0