Livsmedelsdatabasens applikation




Jag har fått upp ögonen för Livsmedelsdatabasens applikation. Den är gratis att ladda hem till iPhone och inte minst är den mycket användbar. Ibland funderar man ju som LCHF:are onekligen på vad vissa livsmedel innhåller. När jag senast skulle baka bröd ville jag tex. kolla hur mycket kolhydrater sesamfröninnehåller. Livsmedelsdatabasens app gav mig svaret på det! (Men det gäller att ha i åtanke att innehållet kan variera beroende på fabrikat.) Här finns riktigt många livsmedel från a-ö. Ladda hem nu!










Kommentarer
Postat av: Malwin

Va bra tips!

Visste du förresten att skalade sesamfrön innehåller lägre kolhydrater? 4,5 per 100g.. :)

2011-08-19 @ 20:32:02
Postat av: Linda

Hej Malwin! :) Japp, har sett det i applikationen, faktiskt! :D Men vet inte var man får tag på dem.. (Köper Santa MArias sesamfrön på kryddburk idag.)

2011-08-20 @ 07:08:14
URL: http://lchfarfett.se
Postat av: Frida

Tackar för tipset! Skall ladda ner denna bums.

2011-08-20 @ 18:50:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0